Wednesday, June 27, 2007

Buddha in the Grass


Buddha de la fertilidad, está contento descansando en mi jardín, sus ojos cerrados, una pequeña sonrisa, con una fruta en la mano. Las flores crecen alrededor subiendo hasta su cabeza para adornar su frente con una corona de belleza morada. El sol de la mañana brilla descaradamente. This little buddha, always peaceful, always smiling even though covered with snow or drenched in a rain shower shows me what it means to be in the moment. He does not complain, he does not grimace, he finds no fault with where he is, he simply is, and that's all there is to it.

Oh, to be like buddha. To be at peace when flowers grow and the world crumbles around me, when it rains, when it snows, when the sun beams down at a hundred degrees, (as it did yesterday), to be at peace...always, siempre, pase lo que pase. Esto es una meta que vale la pena lograr. A goal worth attaining.

Mientras, disfruto mi pasto, mi pasto de diversidad, mi pasto de muchos colores.

Mi bello sol se levanta, me enseña sus rayos fuertes y calientes y me da su energía y sé que estoy viva, and being alive is the most wonderful thing I have been given. Alive, I can feel, alive, I can dance, I can sing, I can create, I can love, I can hope, I can dream, I can make things happen. I can question. Puedo hacer preguntas. ¿Por qué me gusta tanto mi pasto? ¿Por qué me gusta tanto? ¿Por qué me gusta? ¿Por qué? Why do I like my grass so much? (Perhaps it is like me or I am like it) Why do I like so much? Why do I like? Why?

And I say..................WHY NOT? ¿POR QUÉ NO?

Mi vida es lo que escojo. My life is what I choose. Eckhart Tolle says "you are life, you don't have a life." Therefore, you can't lose your life. You can't lose what you don't have. You can't lose who you are.

So, I'll think about that for awhile, as I walk and dance barefoot on my beautiful and diverse grass.

Buenos días, Sol, te agradezco tu presencia en mi vida, te agradezco la vida que me das.

Soy Lorena.
6/27/07

4 comments:

Anonymous said...

Hermoso! como siempre iluminando el camino.

Mis pasos llenaban los vacios dejados por los tuyos, comforme avanzaba los mios se desvanecian de tras de mi, de frente tomaron altura rompiendo barreras, llegando al limite de lo real y el universo, alli te encontre y me ofreciste tu mano para emprender su infinito camino junto a ti.

luis.

Lorena's Blogbilingüe said...

Que palabras tan bellas. Gracias, amigo, por tus pensamientos.

Indeterminacy said...

It was lovely reading this bilingual text - It made me think of the song "Gracias a la Vida" by Violetta Parra

Lorena's Blogbilingüe said...

Thank you, Indie, "Gracias a la Vida" is a beautiful song! Thanks for visiting.