Monday, December 1, 2008

My Beautiful Daughters/ Mis Hijas Hermosas

I remember all the days we spent our lives
Taking photographs of everything we did,
As if the camera could have captured
All the moments of your childhood
And keep them all for good.

Time is unforgiving and sends us on our way
Sparkles in your laughter shine to another day.

All your childhood dreams have melted into now;
Responsabilities, you’re pillars of society.
Memories are powerful, my sweet darling girls,
Hard to realize that you’re what we once were.

Time is unforgiving…

I look back and wonder now where are those girls?
Precious little girls, my girls with golden curls.
Then you answer me with your knowing heart and mind.
You say we’re right here (mom), we’re right here all the time.

For the camera doesn’t lie in that moment you are cast.
For the camera captures you, a fleeting moment from the past.

Mis Hijas Hermosas

Me acuerdo todos los días que pasamos la vida
Sacando fotografías de todo lo que hacíamos
Como si la camera pudiera haber capturado
Todos los momentos de su niñez
Y guardarlos para siempre.

El tiempo no perdona y nos manda para allá
Los destellos de su risa brillan otro día.

Todas las memorias de su niñez se han derretido hasta este momento
Las responsabilidades, son pilares de la sociedad
Las memorias son potentes, mis hijas lindas y dulces
Es difícil darnos cuenta que ustedes son lo que fuimos

El tiempo no perdona…

Miro para atrás y me pregunto ¿dónde estarán aquellas niñas,
Niñas preciosas con cabello dorado?
Entonces me contestan con su sabiduria,
Dicen –Aquí estamos, mamá, aquí estamos todo el tiempo.

Pero la camera no miente en aquel momento que están capturadas,
La cámera las captura en aquel momento fugaz del pasado.



Soy Lorena.
12/1/08

No comments: