Friday, November 7, 2008

Wet Leaves/ Hojas Mojadas


Wet leaves on the soggy grass.
My labyrinth feels heavy, waterlogged
As rust-colored leaves rain down over me
Greeting me in this balmy, overcast morning.

I do my run today on the pavement
Instead of the soft earth, which I prefer.
It doesn’t feel like fall.
There is no crispiness to the air
No chill that gives a hint of what’s to come.
Today could be a day in early May or late April.

I am not complaining.
On the contrary, I am grateful.
I welcome the humidity,
The heavy softness that caresses my skin
As I sweat during my morning workout.

I come inside where Sammy is waiting for me
Purring his “hello.”

I breathe deeply.
“Oh, my God,” I think. “How beautiful is my life.”


Hojas Mojadas

Hojas mojadas en el pasto empapado.
Mi laberinto parece pesado, inundado
Mientras las hojas de color óxido me llueven,
Saludándome en esta mañana nublada y apacible.

Hoy hago mi corrida en el pavimiento
En vez de la tierra suave que prefiero.

No parece otoño.
El aire no está crujiente, no hay una frescura
Que da una pista de lo que va a venir.
Hoy puede ser un día del principio de mayo
O uno de los últimos días de abril.

No me quejo. Al contrario, estoy agradecida.
Doy la bienvenida a la humedad, la suavedad pesada
Que me abraza la piel mientras sudo
Durante mi período de ejercicio.

Entro en la casa donde Sammy me espera
Ronroneando su saludo.

Respiro profundo.
“Dios mío,” pienso, “Qué bella es mi vida.”


Soy Lorena.
11/7/08

No comments: